Två dagar i New York

Igår efter frukost begav vi oss till Central Park för att hyra cyklar och cykla runt lite i parken, något som visade sig vara lättare sagt än gjort - de två första ställena vi gick till hade stängt för säsongen! Vilket faktiskt var helt okej, då det inte var helt fel att traska runt i parken i sånt fint väder som New York bjöd på idag.

Till slut (efter en timme) hittade vi cykeluthyrningen och vi hoppade på och började cykla runt. Det var såå mysigt att cykla runt och se hur stor parken var. Ganska snabbt insåg vi att vi var hungriga och vi började leta efter en restaurang... Och vi letade... Och letade... Till slut var vi så hungriga att vi var svimfärdiga. När vi till slut hittade en restaurang var det 40 minuters väntetid... Så vi cyklade och lämnade tillbaka cyklarna och letade sedan upp någonstans för att äta lite.

Efter lunchen kände vi oss lite klara i parken. Eller, man kan nog ALDRIG bli klar i den parken, men vi var inte så sugna på att ge oss in i den igen. Så vi åkte till en ny park - Washington Square Park. Lite mindre park men mycket livligare. Vi satte oss på en parkbänk, drack kaffe från starbucks (Pepparmint Mocha Latte <3), lyssnade på jazzmusiken som spelades och pratade skit (vem har egentligen åkt ut ur Paradise Hotel??). Så mysig stund. När vi kände oss klara började vi röra oss mot de mysiga butiker som vi hört ska finnas i området kring parken. När vi gick ut ur parken mötte vi en kvinna med barnvagn som frågade oss vilket håll La Guardia Ave. låg, vi visste inte men vi tog upp telefonen. Det visade sig att det låg åt samma håll som vi skulle till, så vi tog sällskap. Det visade sig att hon var "baby nurse", och senare visade det sig att bebisen i vagnen var en "celebrety baby" som kvinnan uttryckte det. Hon hade jobbat för ett antal kändisar (vi vågade inte fråga vilka) och det var riktigt intressant att höra om livet som en nurse för en massa kändisar. Hon hjälpte oss till vår gata och våra vägar delades.

Vi gick i några småbutiker innan vi begav oss tillbaka till hotellet. Vi chillade lite innan vi begav oss ut för att äta. Vi åt på ett jättemysigt mitt emot Carnegie Hall, ett stenkast från Times Square. Efter middagen traskade vi dit för lite shopping innan vi åkte tillbaka för att sova.

Imorse packade vi ihop allt bagage och vägde våra väskor (22,90 och 22,40, max är 23 kg..), checkade ut och lämnade våra väskor inlåsta i lobbyn. Sedan gick vi för att äta frukost, jättegoda crepes. Resten av dagen har vi bara myst i New York, ätit lunch och pratat med en man som ägde Long Islands största bagel-företag, tittat i butiker, shoppat på Bath and Body Works och nu fikar vi på Starbucks.

Om cirka en och en halv timme ska vi gå tillbaka till hotellet för att hämta våra väskor och för att sedan åka till flygplatsen. Flyget går vid 21:30 och målet är att försöka sova under hela resan... Vi får se hur det går!
Allmänt, flyg, jessica, julia, kläder, new in, resan, shopping, usa | |
#1 - - Anonym:

Mamma Kicki: Vilka sköna dagar ni verkar ha haft i NY. Bra häng sista dagarna och att cykla i parken m stort P måste ha varit en fin upplevelse 😃
Nu har vi släppt fram alla "Vi längtar efter er" här hemma och önskar er en bra flygresa. Ses snart bästa bästa roadtripare 😍

#2 - - Mamma Carro:

Å vad jag älskar er Blogg! Varje morgon har jag startat med att kolla om något nytt inlägg kommit! Ni är så otroligt välkomna hem, kan snart inte bärga mig från att åka till Arlanda och bara väääänta! Tusen kramar till er båda!

#3 - - Anonym:

Mamma Kicki: Så glad i hela kroppen! Julia är hemma och i det Hellmarkska palatset är det bara glada miner 😃 det är alldeles säkert samma läge hos dig Jessica 😊
Nu ser vi fram emot att höra alla storys som inte klarade bloggcensuren, bilderna, filmerna och att då och då få snusa och klämma lite på er 💕💕

#4 - - Sanna:

Å, välkomna hem igen!!!! Och tack för alla fina blogginlägg med bilder och underbara beskrivningar av er härliga road trip!!