Los Angeles - sista dagen

Idag har vi inte gjort mycket spännande, så det blir inga roliga bilder, men vi har haft en bra dag ändå. Vi vaknade efter en liten sovmorgon och checkade ut innan vi gick till ett café för att äta frukost. Eftersom det är varmt ute redan på morgonen satt vi ute och åt, toppenstart på dagen!

Efter frukosten hämtade vi den fullpackade bilen och åkte till Rodeo Drive för att spana in de fiiiinare hoodsen. Till och med fönstershopping är ett big no för plånboken, så vi cruisade snällt förbi alla affärer innan vi styrde vidare mot Farmer's Market.

Vi parkerade bilen och gick runt bland alla små matstånd och fortsatte in i samma shoppingområde som vi åt lunch i igår, tror det heter The Grove. Där knatade vi runt en stund innan det var dags för lunch. När det senare var dags att åka vidare hade vi även njutit av en jordgubbsglass, gott!

Eftersom vi checkade ut från Orange Drive Hostel var det nu hög tid att leta rätt på det nya hotellet som låg närmare flygplatsen. 30 minuters bilväg tog oss till Travelodge LAX South där vi checkade in, och tog en omväg runt byggnaden på jakt efter rummet. De sa att vi skulle gå runt hörnet vilket vi gjorde och kom fram på vaksidan efter att ha rundat kvarteret (med all packning). Tydligen skulle vi ha gått in via den lilla uteplatsen precis runt hörnet och inte gå runt hela huset... Jaja, vi fick en bättre vägbeskrivning till Hertz vid flygplatsen där vi skulle lämna bilen.

Vi bestämde oss för att åka till terminalen för att checka in på samma gång eftersom det inte gick att göra via mobilen tidigare... Det vsr tur stt vi hafe noll stress (joggingdress) för det tog sin lilla tid och sen fick vi snurra runt för att hitta Hertz en bit bort. Väl där gick det supersmidigt och snart satt vi på en buss tillbaka till flygplatsen. Vi hoppade av på första stoppet och ringde hotellet som skulle hämta upp oss - service!

Väl "hemma" på hotellet igen så packade vi våra väskor så att de är flygklara och sen hängde vi i sängen med tvn på. På någon kanal visades Twilight - Breaking Dawn som vi fastnade framför. När den började ta slut och vi var hungriga såg vi att nästa film skulle gå precis efter så vi bestämde oss för take-away för att se den också. Så vi smög iväg och fixade lite middag att äta i sängen.

Nu är allt är färdigpackat och vi ska sova tidigt för hotellets buss kör oss till flygplatsen 05.55 imorgon. Planet lyfter några timmar senare och vi landar lokal tid på eftermiddagen.
| |
#1 - - Anonym:

Mamma Kicki: Oj, nu känns det att ni börjar närma er slutet på er trip. Och då har ni ändå kvar den upplevelsen som många enbart reser till USA för - New York! 😃 Skönt att det har gått så bra med körningen och inga krångel med bilen 👍