Warner Bros. Studio Tour

När vi vaknade imorse ville ingen av oss kliva upp men eftersom vi hade en tid att passa var det bara att gå upp. På med kläder, borsta tänderna och gå ut till bilen. Frukost skulle vi äta på Warner Bros. innan vår Studio Tour 09.30, och vi var hungriga när vi kom fram så det blev gröt på en restaurang.

Vi ställde oss i kö, visade biljetterna och gick in i en liten biosalong som visade en kort film om Warner Brothers historia. När den var slut kom fyra guider inspringandes till våra applåder, och redan här kände vi att det här skulle bli bättre än Universal igår! Vi som satt i salongen delades upp mellan de fyra guiderna och gick ut till en cart (tänk er en stor golfbil med flera rader av säten). Vi rullade iväg med vår superbraiga guide till studioanläggningen för att ta en runda kring alla filmsets och små fake-städer. Vi klev av carten flera gånger och fick höra bakgrundsfakta kring gatorna och miljöerna, det uppskattades enormt. Hela touren var precis som vi hade tänkt oss att den skulle vara, fast på Universal... Så vi är väldigt nöjda över att vi tog oss tid att besöka Warner Bros. också!

När vi fått se all rekvisita och hört hur man filmar för att få hus att se större/mer verkliga ut så avslutade vi med att gå igenom ett museum. Vi fick höra intervjuer med producenter, de som ritar kostymer och miljöer osv och sen var det dags för dagens höjdpunkt...

...då vi fick kliva in på Central Perk och "fika" i den riktiga Friends-soffan!!
Vi gick runt en stund, kände och klämde på allt man fick känna och klämma på innan vi gick vidare för att testa på green screen.

Här är det snabba svängar men det var olika avdelningar som man gick igenom och vi stannade för att flyga på Harry Potters kvast. Man följde flygturen på en skärm som visade hur man flög, kul att prova på! Sen var vi nöjda och gick ut för att fika på Central Perk på riktigt men nu var det ett uppbyggt café som inte alls var likt förutom på namnet.

Vi var nu trötta och satte oss en stund för att vila innan vi tog en cart tillbaka till bilen för att direkt åka till Hollywoodskylten, men eftersom det inte går att nå den så försökte vi komma så pass nära som möjligt utan att behöva vandra eller klättra i berg. Vi fick en bra vägbeskrivning av en man och kom fram till en point som vi var nöjda med. Efter en stunds tittande och några kort åkte vi ner igen för att leta efter mat.

Nu var vi hungriga men det är svårt att välja en restaurang när man inte hittar... Så vi googlade lite och styrde kosan mot en galleria som hade the Cheesecake Factory. Ett säkert kort och värt en lite längre biltur fast vi var både trötta och hungriga!

Efter lunch åkte vi tillbaka till hostelet för att vila lite innan vi gick ut för att spana på boulevarden och äta middag. Ingen speciell kväll men vi är glada över det vardagliga lunket vi har. Vi kommer nog sova gott inatt efter alla dagens äventyr  och intryck!
resan, usa | 2015, biljetter, los angeles, usa | |
#1 - - Anonym:

Mamma Kicki: Åhh jag vill oxå fika i Vänner-soffan! 😃
Kul att ni fick en bra tour på Warner 👍 Ser fram emot att höra hur Halloween blir för er 🎃👻🎃💀🎃